Min produkt är fraktskadad, vad gör jag?

Synlig skada vid leverans skall meddelas transportbolaget snarast. Ej synlig skada anmäls till transportbolaget inom 5 arbetsdagar efter leverans. Fraktskadade Postnord-leveranser skall anmälas här: https://www.postnord.se/kundservice/reklamera. När ni fått ett ärendenummer av Postnord skickar ni det till oss, tillsammans med foto på skadan. Vi skickar ut nya varor utan kostnad för köparen efter att vi fått ärendenummer av er.

Jag vill utöva min ångerrätt och returnera en vara, hur gör jag?

Ångerrätt inom 14 dagar från det att varan mottagits. Meddela Xcen (information@xcen.se) innan retur skickas och använd retursedel nedan. Vi tar inte emot returer på kundanpassade produkter och beställningsvaror. Tex. ledtejper med pålödd kabel, kapade aluminiumprofiler, spotlights med specialbeställd sprindningsvinkel/ljusfärg/dimring, gråa spotlights och gråa skenor, varor under utförsäljning.

1. Meddela Xcen på information@xcen.se. Ange ordernummer i mejl.

2. Skriv ut och fyll i retursedel (se nedan)

3. Returnera varorna i originalförpackning med bifogad retursedel. Varorna behöver vara i originalförpackning för möjlighet till full ersättning.

4. Skicka som företagspaket till Xcen AB. Ni står för frakten. Märk paketet ”Retur [ordernr]” Xcen AB, Kalkstensvägen 7, 331 44 Värnamo.

5. Bekräftelse får ni inom 14 dagar via mejl. Eventuell återbetalning sker inom 14 dagar. Ni som kund är ansvarig för paketering av varor så att de inte skadas under transport. Vid en situation där den returnerade produkten inte går att sälja till ordinarie pris på grund av slitage, ej ordentligt packad eller liknande kommer ett avdrag motsvarande värdeminskningen att debiteras kunden.

LADDA NED RETURSEDEL

Relaterade produkter

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tom