GLAD SOMMAR! ☀️ Sista beställningsdag för leverans innan semester är 1/7. Vi håller stängt från 5/7 – 4/8 och levererar inte ut beställningar under dessa datum.

Min betalning strular och går inte igenom? Vad är fel?

Har du problem med betalning så brukar det röra sig om antingen kreditvärdighet (Svea Ekonomi) eller 3D-secure Check Fail.

Om du försöker genomföra en betalning i kassan på vår sajt och den inte verkar gå igenom så ber vi dig göra följande.

1. Kolla så att alla fält är ifyllda korrekt på Kassa-sidan. Vi samlar inga bankuppgifter utan allt sådant sker säkert via Svea Ekonomi.

2. Köper du på faktura eller med delbetalning? Ring upp eller mejla Svea Ekonomi och dubbelkolla så att du verkligen är kreditvärdig och kan handla på ditt org.nr eller personnummer.

3. Du kan i dagsläget handla för upp till 50 000:- på faktura eller 30 000:- med delbetalning.

4. Vid betalning krävs ofta någon form av verifiering av köpet via din bank. Vanligtvis görs detta via Mobilt Bank-ID eller SMS. Därför är det viktigt att du fyller i rätt uppgifter och dessutom inte har en webbläsare som blockerar pop-ups eller liknande som kan hindra att din banks verifieringsmetod dyker upp. Läs och följ instruktioner.

5. Om du inte får ett sms, eller din autentisering av någon anledning inte går igenom så är detta ett ärende mellan dig och din bank. Kontakta dem och se vad de har att säga.

Generella lösningar

1. Testa ladda om Kassa-sidan och genomför köpet igen utan att ta paus.

2. Testa gärna en annan webbläsare (Chrome, IE, Edge, FireFox, Safari) eller dator/telefon. Ibland hjälper det om man öppnar ett fönster i Incognito-läge.

3. Om inget av ovan lösningar så får ni självklart kontakta oss så ser vi om vi kan undersöka felet vidare.

Relaterade produkter

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tom